به وبلاگ PARALLAX-SURVEY خوش آمدید

Remote Sensing & GIS & Surveying

به وبلاگ PARALLAX-SURVEY خوش آمدید

Remote Sensing & GIS & Surveying

به وبلاگ PARALLAX-SURVEY خوش آمدید

وبلاگ شخصی محمد بهجت منش اردکان
کارشناس ارشد مهندسی سنجش ازدور
استفاده از مطالب وبلاگ
با ذکر منبع اشکالی ندارد

طبقه بندی موضوعی

یک سری فایل آموزشی نرم افزار ERDAS Imagine

شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۱۹ ب.ظ

از لینک زیر میتوانید یک سری فایل های آموزشی نرم افزار ERDAS که یکی از نرم افزارهای مهم در زمینه سنجش از دور هست را دانلود کنید، این مجموعه از فایلها هم به زبان فارسی هم انگلیسی هستند که توسط اینجانب گردآوری شده است:    

Download


نرم افزار ERDAS IMAGINE یکی از معروف ترین نرم افزار ها در حیطه سنجش از دور است. هدف اصلی این نرم افزار آماده سازی تصویر و اطلاعات استخراجی از آن جهت وارد سازی به سیستم اطلاعات جغرافیایی و محیط CAD می باشد. جعبه ابزار این نرم افزار نسبت به نرم افزار های مشابه بسیار قوی می باشد و به همین تناسب کار با آن نسبتا دشوار تر می باشد. نرم افزار ERDAS از یک core اصلی تشکیل شده است که قابلیت های زیادی دارد و همچنین تعدادی افزونه نیز همراه آن است که در صورت نیاز می توان آن را نصب کرد. Model builder این نرم افزار محاسبات رستری را بسیار ساده می کند.

 از دیگر برتری های نرم افزار ERDAS نسبت به سایر نرم افزار های پردازش تصویر، چند کاربردی بوددن آن می باشد، بدین معنی که این نرم افزار گرایشی خاص نسبت به علومی نظیر حفاظت خاک، زمین شناسی و … نداشته و با رعایت کامل اصول پردازش تصویر، محیط های پردازشی ویژه ای را فراهم می کند که امکان بکارگیری آن را در همه علوم میسر ساخته و همچنین امکان پشتیبانی از اغلب فرمتها و تصاویر سنجنده های مختلف در نرم افزار گنجانده شده است.

توابع تحلیلی موجود در این نرم افزار امکان به کار گیری انواع منطق های ریاضی از جمله بولین، تئوری فازی، شبکه عصبی و سیستمهای هوشمند را فراهم کرده است.
از برتری های دیگر این نرم افزار ، قابلیت طراحی مدل های سنجش از دور و GIS بصورت توابع گرافیکی و با زبان برنامه نویسی ساده می باشد. این امر سبب شده است که کاربران حرفه ای، امکان ارتقاء اختصاصی نرم افزار را پیدا کرده و با ایکن سازی و افزودن توابع تحلیلی ، بر قابلیتهای نرم افزار بیفزایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی